informacjepoleć nas

Poinformuj znajomych o istnieniu strony, przez kliknięcie w link poleć nas.

ankieta

Co zwiększa motywację Państwa dziecka do nauki?

Pokaż wyniki
lista mailingowa

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w twojej szkole - zapisz się na naszą listę mailingową.

kalendarium
Piątek, 2018-12-14
Imieniny:
Alfreda, Izydora
lista mailingowa
Logo BIP
Jesteś tu: » Strona startowa » GeoGebra na matematyce

GeoGebra na matematyce


Pierwszoklasiści  w projekcie „Innowacyjny program nauczania matematyki w gimnazjum” z elementami TIK

Od września 2014 roku do czerwca 2015 roku klasa I a gimnazjum pod opieką p. Anety Długoszewskiej  uczestniczyła w projekcie  „Innowacyjny program nauczania matematyki w gimnazjum” zawierającym elementy zastosowania TIK (Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych, w tym darmowego oprogramowania GeoGebra do nauczania matematyki). Program realizowany był na lekcjach  matematyki. Uczniowie w trakcie zajęć korzystali ze skryptów (drukowanych materiałów dla ucznia) i apletów (gotowych, interaktywnych pomocy dydaktycznych, wykonanych w programie GeoGebra).  Opiekun projektu mógł korzystać z  gotowych scenariuszy lekcji, poradnika metodycznego, nakładki dla uczniów zdolnych i dla uczniów mających trudności.

Udział w projekcie był ciekawym i pouczającym doświadczeniem. Materiały, które otrzymali uczniowie do dyspozycji były bardzo przydatne, wzbogaciły i urozmaiciły lekcje. Wszystkim podobało się przedstawianie za pomocą apletów konkretnych zagadnień, np. „przestrzenne”  przedstawienie brył  z możliwość obracania, zobaczenia z każdej strony. Wirtualne zobrazowanie tematów dotyczących  min. proporcjonalności odwrotnej, rozwiązywania równań np. dotyczących wieku. Aplety zawierają zarówno  teorię, jaki praktyczne zadania.  Przykłady w nich zawarte przykuwają uwagę min. kolorową i ciekawą szatą graficzną, możliwością korzystania z podpowiedzi (w tym wirtualnych), zobaczenia tych samych przykładów z użyciem różnych danych. Dzięki nim uczniowie śledzili  tok rozumowania, poznawali poprawną odpowiedź,  co wpływało na  ich aktywność i kreatywność. Mogli samodzielnie odkrywać związki, własności i zależności matematyczne. Wspaniałym wsparciem dla nauczyciela jest strona, z dostępem do wszystkich treści nauczanych w gimnazjum podzielonych na działy, gdzie łatwo można znaleźć to, co jest potrzebne w danym momencie. Przydatne w pracy okazały się również scenariusze lekcji, z zawartymi w nich celami, sformułowanymi w sposób prosty i zrozumiały dla ucznia, odwołującymi się do podstawy programowej, jak również wskazówki zawartych w poradniku i nakładkach.

Udział w projekcie pokazał, że praca na lekcji z wykorzystaniem: materiałów z projektu i programu GeoGebra pozwala wzmocnić aktywność i kreatywność uczniów, wykształcić w nich umiejętność samodzielnego przyswajania  i zdobywania wiedzy, pomaga przygotować ich do dalszej nauki i życia w szybko zmieniającym się - wręcz nieprzewidywalnym – świecie. Z materiałów dostępnych w projekcie korzystali na lekcjach matematyki również nauczyciele i uczniowie pozostałych klas gimnazjalnych.Projekt realizowany jest przez Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Poznaniu i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach projektu pozyskaliśmy dla szkoły zestaw interaktywny: laptop, rzutnik oraz tablicę interaktywną wraz z oprogramowaniem, które wzbogacą bazę dydaktyczną naszej szkoły.

Opiekun: A. Długoszewska

Opracowanie: szkolnastrona.pl