Kółko przyrodnicze dla uczniów kl. IV

Jak inżynier naśladuje przyrodę?

Czym zajmuje się bionika? Jak wynaleziono zapięcie na popularne rzepy? Co dobrego wynikło dla nauki z obserwacji meduz? Na te i inne pytania szukaliśmy odpowiedzi podczas zajęć na temat obserwowania przyrody przez uczonych oraz naukowców. Okazało się, że otaczające nas fauna i flora są pełne patentów i pomysłów na wynalazki. My podczas zajęć – w ramach eksperymentu – wykonywaliśmy prototyp śmigieł helikoptera i obserwowaliśmy, co się dzieje, kiedy przygotowane na wzór nosków klonu papierowe śmigiełka spadają. Zaobserwowaliśmy, że wirowały one wokół własnej osi, jak śmigła samolotu lub helikoptera. Teraz już wiemy,  dlaczego inżynierowie tak uważnie obserwują przyrodę i w jaki sposób czerpią z niej inspirację do swoich wynalazków.

opiekun: Katarzyna Kozak

NA GÓRĘ